به گزارش ایلدا نیوز، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن دو پروژه مهم عملیات آبخیزداری در حوزه های درب گنبد و شمال کوهدشت خبر داد و اظهار داشت: ساخت و تکمیل پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان در دستور کار قرار دارد. وی عنوان کرد: در حوزه […]

به گزارش ایلدا نیوز، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن دو پروژه مهم عملیات آبخیزداری در حوزه های درب گنبد و شمال کوهدشت خبر داد و اظهار داشت: ساخت و تکمیل پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه آبخیز شمال کوهدشت، احداث سه بند خاکی با حجم بدنه خاکریزی ۸۸ هزار متر مکعب و حجم آبگیری ۳۰۰ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان افزود: در سطح ۳۰۰ هکتار، سامانه های آبگیر با اعتبار دو میلیارد تومان در حال اجرایی شدن است، همچنین احداث دو بند سنگی ملاتی دیگر در حوزه درب گنبد در دست اجرا است که حجم سازه این بندها هزار مترمکعب و حجم آبگیری آنها ۴۰ هزار مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این بندها ۵۰۰ میلیون تومان بوده و به طور صددر صد اجرا شده اند بیان کرد: در این حوزه عملیات سنگی گابیونی نیز با حجم سازه ۱۲۰۰ مترمکعب و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است.

نجفی گفت: در این حوزه سامانه های سطوح آبگیر در سطح ۴۰۰ هکتار با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان در حال اجرایی شدن است.