عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس گفت: در صورت احراز تخلف عضو شورای شهر با رای هیئت حل اختلاف استان فرد متخلف از شورای شهر سلب عضویت می شود لذا ظرفیت قانونی برای رسیدگی به اینگونه موارد وجود دارد.

به گزارش ایلدانیوز، سید حمید رضا کاظمی با اعلام این مطلب گفت: اگر اعضای شورای شهر از بیت المالل سوء استفاده کنند جزو عملکرد این نهاد محسوب می شود لذا به منظور صیانت از جایگاه شورای شهر راهکار قانونی برای برخورد با متخلفان ارائه شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در صورت بروز تخلف از سوی اعضای شورایی شهر مسئولین استان مربوطه بایستی گزارشی را تهیه کرده و برای بررسی در اختیار هیئت حل اختلاف قرار دهند.

 وی افزود: در صورت احراز تخلف عضو شورای شهر با رای هیئت حل اختلاف استان، فرد متخلف از شورای شهر سلب عضویت می شود لذا ظرفیت قانونی برای رسیدگی به اینگونه موارد وجود دارد.

کاظمی تصریح کرد: ورود به اینگونه تخلفات به هیئت عمومی تخلفات سپرده شده و اگر شورای حل اختلاف استان ها ورود نکنند جزو قصورشان محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آنچه در روز های اخیر رخ داده ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بیش از پیش روشن تر می کند و باید هرچه زودتر این اقدام عملیاتی شود تا شاهد چنین مواردی نباشیم.