اولین دادرسی الکترونیک با حضور رئیس‌کل دادگستری لرستان در این استان برگزار شد.

به گزارش ایلدا نیوز، در راستای اجرای سند تحول قضائی و منویات رئیس دستگاه قضائی کشور، با تلاش‌های معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری لرستان، ارتباط تصویری و دادرسی الکترونیک رئیس شورای قضائی استان هم‌زمان با مدیرکل زندان‌های لرستان و مددجویان به‌صورت برخط انجام شد.

حجت‌الاسلام سعید شهواری رئیس‌کل دادگستری استان دراین‌ارتباط تصویری، اظهار داشت: سیاست دستگاه قضائی استان در موضوع کمک به مددجویان، ارفاق قانونی به زندانیان دارای شرایط است و به افرادی که شایسته برخورداری داشته باشند، ارفاق‌هایی همچون؛ عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پابند الکترونیک و تسریع در رسیدگی و سایر ارفاق‌های قانونی… بهره‌مند می‌شوند.

اولین دادرسی الکترونیک در لرستان برگزار شد

وی ادامه داد: دستگاه قضائی استان لرستان از موضوع تربیت زندانی غافل نبوده و به این مهم توجه ویژه دارد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به میزان دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها، افزود: پس از فراهم‌شدن کامل بستر دادرسی الکترونیک، اعزام زندانی به مراجع قضائی انجام نمی‌شود، مگر در مواردی که ضرورت داشته باشد.

بنابراین گزارش، در این دادرسی الکترونیک که حدود دو ساعت به طول انجامید، رئیس‌کل دادگستری لرستان با ۱۵ زندانی از زندان‌های مرکزی، شهید لاجوردی و بند نسوان صحبت کردند و اظهارات آنها شنیده شد و دستورات قانونی موردنظر دررابطه‌با این افراد صادر شد.