مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: جشنواره استانی نماز و نیایش با رویکرد تقویت فرهنگ انتظار در جامعه و نهادینه سازی فرهنگ نماز برگزار شده است.

به گزارش ایلدا نیوز، «محمد ابدالی پور»، امروز(دوشنبه ۱۷ تیر) در این مراسم، گفت: جشنواره استانی عکس با موضوع نماز و نیایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت و مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شده است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه بخشی از این جشنواره به فعالیت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اختصاص یافته است، بیان کرد: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد بوده است.

 وی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ نماز بویژه نماز اول وقت در جامعه، گفت: در این جشنواره تلاش شده است از ظرفیت هنر عکاسی برای تقویت ارزش های دینی چون فرهنگ اقامه نماز اول وقت بهره گرفته شود.

ابدالی پور، با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان، گفت: تقویت فرهنگ دینی، فرهنگ غنی انتظار و بصیرت افزایی و همچنین بهره گرفتن ازظرفیت هنر برای مقابله با توطئه های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت نماز و نهادینه سازی فرهنگ نماز در جامعه، تصریح کرد: در این راستا لازم است، اهمیت مقوله دینی نماز و ابعاد معنوی آن در جامعه و تأثیر آن در زندگیشان افراد برای جوانان بازگو شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، افزود: باید از ظرفیت هنر متعالی برای انتقال ارزش های دینی به نسل جوان و نوجوان بهره گرفته شود