عملکرد ضعیف استاندار باعث شده است تا این استان به جایگاهی غیر از جایگاه قبلی خود برسد، قطعا حضور خادمی بعنوان استاندار لرستان باعث شد تا این استان با این وضعیت مدیریتی و عملکردی 20 سال دیگر نیز از استانهای دیگر عقب بماند.

 

حمید مریدی/ همشهری لرستان

 

شهریورماه ۹۶ بود که سید موسی خادمی استاندار اسبق کهکیلویه و بویراحمد، عهده دار مدیریت استان لرستان برای توسعه این دیار شد، اما از همان ابتدا با بازدیدهای طولانی که از استان داشت باعث شد تا مدتها طول بکشد تا شمه اصلی وضعیت استان را در دست بگیرد. متاسفانه چیزی را هم که در دست گرفت بیشتر طرح ها و پروژه های نیمه تمام استان بودند که به دلیل عدم تخصیص اعتبار و یا مدیریت ضعیف و نابلد تعطیل و یا به مرز تعطیلی رسیده بودند و تاکنون نتوانسته است هیچ نسخه شفابخش و یا اقدام موثری را برای آنها داشته باشد.

بیشترین زمان مدیریتی وی صرف کارهایی شد که ناتوانی و ضعف تیم مدیریت استانداری لرستان در توسعه و مرتفع کردن مشکلات را بیش از پیش نشان می دهد.
ضعف در کارهای عمرانی، عزل و نصب های ضعیف، استفاده از مدیران ناتوان و ناکارآمد، افت وضعیت درمانی استان از زمان حضور وی، رسیدن جهاد کشاورزی به رده سی ام کشور، متفاوت بودن دهه فجر امسال با سالهای گذشته به گونه ای که اگر افتتاحیه های شرکت گاز و برق را از آن فاکتور بگیریم دهه فجر امسال هیچ دستاوردی برای استان نداشت و تنها عملکرد استاندار به افتتاح چندین باب مغازه در کوهدشت می رسد.

مدیریت ارشد استان حتی دیگر کارهای روتین نیز انجام نمی دهد و تنها در جلسات ریاست دستوری را بر عهده می گیرد. حتی در جلسات استانداری بارها برخی مدیران را تنبل خوانده در حالی که وضعیت وی دست کمی از سایر مدیران تنبل و ضعیف ندارد.

عملکرد ضعیف استاندار باعث شده است تا این استان به جایگاهی غیر از جایگاه قبلی خود برسد، قطعا حضور خادمی بعنوان استاندار لرستان باعث شد تا این استان با این وضعیت مدیریتی و عملکردی ۲۰ سال دیگر نیز از استانهای دیگر عقب بماند.

 

نمایندگان استان که همگی با لالایی خوش استاندار در خواب بسر می برند گویا قرار نیست دیگر این زمزمه را نشنیده بگیرند و به فکر وضعیت استان باشند، قرار بود خادمی مهره امیدی برای استان لرستان باشد اما با وضعیت مدیریتی که به وجود آورده است قطعا هر نیروی ضعیفی که در خود استان جایگزین وی شود بهتر می تواند وضعیت استان را بهبود ببخشد.

کاش نمایندگان استان حداقل یکبار برای مردم این دیار اقدامی انجام دهند و حداقل فردی را برای مدیریت این استان به کار گیرند تا حداقل به جای پسرفت، در وضعیت خود درجا بزند شاید این درجا زدن ها منجر به قدمی در جهت پیشرفت و روبه جلو باشد.

 

 

 

  • منبع خبر : همشهری