استاندار لرستان بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهرهای این استان تأکید کرد.

به گزارش ایلدانیوز، فرهاد زیویار امروز شنبه در حاشیه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار داشت: مذاکرات با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تعیین سهم اعتبارات استان برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به سایر مصوبات این جلسه افزود: سهم شهرداری‌ها و خصوصاً شهرداری مرکز استان برای اختصاص اعتبارات لازم که نامه آن در جلسه قرائت شد و مسئولیت این بخش را شهرداری خرم‌آباد بر عهده گرفت مصوبه دیگر جلسه بود که با نظر تمامی اعضا به تصویب رسید.

 

استاندار لرستان، تصریح کرد: انتظار می‌رود در فواصل بعدی اعتبارات تخصیصی شهرداری‌ها افزایش یابد.

 

زیویار در مورد سایر برنامه‌های شورا در جلسه امروز، گفت: در ادامه جلسه امروز گزارش عملکرد سازمان بهزیستی در خصوص ایمن کردن کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد ارائه شد.

 

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه در ماه‌های گذشته در بعضی از استان‌ها برخی کمپ‌ها دچار حریق شده بودند، خوشبختانه با نظارت مستمر و رفع نقص تجهیزات داخل کمپ‌ها مخاطرات احتمالی برطرف شد.

 

استاندار لرستان با اشاره به معضلات و مشکلاتی که معتادان متجاهر برای شهرهای استان و موضوع امنیت به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و این سازگار انتظار می‌رود به‌گونه‌ای معتادان متجاهر را تحت پوشش قرار دهند.

 

زیویار، افزود: به این منظور با هماهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی، طرحی آماده می‌شود که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این ظرفیت بیشتر شود.

 

وی عنوان کرد: به این منظور مدیریت امور اجتماعی و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان پس از تجمیع طرح را ارائه کرده و در جلسات بعدی راجع به اقدامات عملی و تأمین اعتبارات لازم تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.