رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۳۷۷ میلیارد تومان در راستای اجرای مصوبات عمرانی و اقتصادی سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به این استان تخصیص یافت.

به گزارش ایلدانیوز، سمانه حسن‌پور روز پنجشنبه در نشست بررسی و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان اظهار کرد: تاکنون مصوبات برای ۲۶ دستگاه اجرایی موافقت و برای ۱۹ دستگاه اجرایی ابلاغ شده و توافقات هفت دستگاه اجرایی دیگر اعلام نشده است که به مرور اعلام خواهد شد.

وی گفت: دسته‌بندی مصوبات ضروری است و باید در قالب چارچوب مشخص پیگیری شود همچنین تخصیص اعتبارات به صورت اسناد در بهترین وضعیت در نهایت تا ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار در قالب سه ردیف محقق می‌شود افزود: طرح هایی که اعتبار دارند تخصیص آنها افزایش می‌یابد؛ همچنین برای برخی طرح‌ها نیز تا سقف ۱۱۰ درصد از محل سرجمع اعتبارات کشور لحاظ می شود و برخی نیز از ردیف های متفرقه تخصیص می‌گیرند.

حسن‌پور بیان کرد: طرح های عمرانی و اقتصادی استان باید دسته‌بندی شود و پیگیری آن براساس ملی و استانی صورت گیرد همچنین طبق دستورالعمل ۲ کمیته عمرانی و اقتصادی برای پیگیری مصوبات سفر تشکیل، بررسی و دنبال شده است.

هفت هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان برای اجرا یا تکمیل ۱۷۰ طرح در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به لرستان مورد توافق قرار گرفت.