استاندار لرستان گفت: حفظ حرمت شب های قدر و همزمانی شهادت امام علی (ع) با روز طبیعت در این استان ولایی ضروری است.

به گزارش ایلدانیوز، فرهاد زیویار روز شنبه در نشست شورای راهبری و کاهش تصادفات استان اظهار کرد: باتوجه به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز باید در روزهای باقیمانده و تلاقی روز طبیعت و شهادت حضرت(ع)، شئونات اسلامی و حرمت این ماه مبارک حفظ شود.

وی با بیان اینکه امسال روز سیزده بدر نخواهیم داشت و مردم لرستان سوگوار خواهند بود ادامه داد: حرمت و حفظ شئونات اسلامی ماه رمضان باید در اولویت قرار گیرد و دستگاه های اجرایی با نصب پارچه های سوگواری به استقبال این روز بروند.

استاندار لرستان ادامه داد: باتوجه به همزمانی شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت باید شئونات اسلامی در تفرجگاه شهری رعایت شود.

زیویار همچنین با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌های استان اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط است که امید می رود این روند کاهشی در روزهای باقیمانده تعطیلات ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان بزودی انجام می‌شود اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح خیابان شریعتی خرم‌آباد تا پایان ماه مبارک رمضان آماده بهره‌برداری است و زیر بار ترافیک می‌رود اما افتتاح رسمی آن با سفر وزیر راه و شهرسازی و یا دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۱۳۷ هزار نفر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی این استان اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

عطا حسن‌پور گفت: همچنین ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی لرستان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافت.

وی افزود: مجموعه تاریخی قلعه فلک افلاک پربازدیدترین مکان گردشگری لرستان می‌باشد که تاکنون ۷۷ هزار نفر بازدید کننده داشته اما این تعداد نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۵۱ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

مرتضی شیروانی با اشاره به اینکه سرعت متوسط خودروها ۷۹ کیلومتر ثبت شده است گفت: ۸۸ هزار و ۷۰۴ مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان جابجا شده اند.

محسن آدینه وند رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان نیز گفت: ۱۰۲ پایگاه و ۶ دستگاه آمبولانس درحال خدمات رسانی به مردم هستند و تاکنون ۲۴ هزار و ۳۸۹ تماس با اورژانس ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا فارسی نژاد مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: از ۲۵ اسفند گذشته تا پانزدهم فروردین امسال ۲۰ مورد مرگ در تصادفات استان گزارش شده است در حالیکه این رقم در تعطیلات نوروزی سال گذشته ۳۱ مورد بود.