رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: راه اندازی تالار بورس در استان و آشنایی فعالان اقتصادی با مزایای آن ضرورت دارد چراکه این مهم موجب تقویت راهکارهای تامین مالی برای واحدهای تولیدی می شود.

به گزارش ایلدانیوز، محمد خاکی روز چهارشنبه در جلسه بررسی راه اندازی تالار بورس در لرستان افزود: برخی فعالان و واحدهای تولیدی استان از مقوله بورس استقبال نمی کنند و برخی نیز اطلاعات کافی نسبت به مزایای این حوزه ندارند بنابراین باید با مفاهیم بورس در قالب دوره های آموزشی آشنا شوند.

 

وی بیان کرد: تالار بورس و صرافی از نیازهای اصلی استان در بخش اقتصادی است چراکه یک زیرساخت برای درآمدزایی طولانی مدت به شمار می رود بنابراین همه بخش های خصوصی و دولتی مرتبط باید در این خصوص همراهی کنند.

 

خاکی گفت: اتاق بازرگانی آمادگی تامین مکان، زیرساخت های اینترنتی و فیبر نوری و نیروی انسانی را برای تالار بورس استان دارد و اقدامات مقدماتی را نیز انجام داده است اما باید برای تامین تجهیزات لازم همکاری شود.

 

وی همچنین بیان کرد: اتاق بازرگانی لرستان اطلاعات حدود ۶ هزار فعال را جمع آوری کرده و در حال دسته بندی بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، شیلات و معدن است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان نیز گفت: طی مکاتبه فرهاد زیویار استاندار با وزیر اقتصاد و دارایی و جلسات برگزار شده با سازمان بورس، راه اندازی تالار بورس در استان پیگیری شده است و انتظار می رود مسوولان کشوری این استان را برای جبران توسعه نیافتگی ها کمک کنند.

 

علی محمدی افزود: در این راستا مجوز بانک مرکزی برای فعالیت نمایندگی صرافی استان اخذ و مقرر شده است این واحد تا آذرماه امسال در خرم آباد فعال شود.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت آگاهی کامل مدیران به قانون بهبود فضای کسب و کار ادامه داد: چنانچه یک ماه از درخواست صدور مجوز در درگاه ملی بگذرد، وزارت اقتصاد و دارایی مجوز را صادر می کند و عواقب احتمالی به عهده مدیران دستگاه استانی است که موارد را بررسی و شرایط را مهیا نکرده است.

 

وی اضافه کرد: لرستان از نظر مراجعه مردم و صدور مجوز درگاه ملی کسب و کار جزو استان های پنجم تا ششم کشور است.