۴۱ طرح اقتصادی رهاورد دهه فجر امسال با اعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد

به گزارش ایلدانیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان گفت:رهاورد دهه فجر امسال در لرستان بهره برداری و یا اجرای طرح‌های عمرانی،اقتصادی و خدماتی است که نشان از ارتقای زیرساخت‌های این استان کم‌برخوردار به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی دارد
سیروس ابراهیمی گفت:۴۱ طرح اقتصادی دهه فجر امسال با اعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۳۶ نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: این طرح‌ها شامل فاز نخست گاوداری ۳ هزار راسی دلفان، صنایع دامون یا شیر خشک بروجرد، فولادپاسارگادبروجرد.
ماشین سازی کیهان خرم آباد، احیا و راه اندازی مجددخمیر مایه دورود، الکل ویسیان و مجتمع‌های پرورش ماهی به ویژه مجتمع منطقه سپید دشت خرم آباد است.
ابراهیمی با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی استان به ویژه در حوزه صنایع اقتصادی، معدنی، شیلات، صنایع غذایی، محصولات گلخانه‌ای وکشاورزی گفت:۲۲ شهرک و ناجیه صنعتی در لرستان وجود دارد که در سفر رئیس جمهور به استان شهرک صنعتی شماره ۳ بروجرد و شهرک صنعتی شماره ۴ خرم آباد تصویب شد.
وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی نقش مهمی در سرمایه گذاری دارند، افزود:در خرم آباد کنسرسیومی که کارخانه پارسیلون را در اختیار دارد پای کار بیاید و پارسیلون را به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تبدیل و معرفی کند .تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه، فرصت بزرگی برای رونق اقتصاد لرستان است.
ابراهیمی با اشاره به اخذ مصوبه طرح توسعه پالایشگاه پلدختر در سفر رئیس جمهور به استان گفت:این طرح برای توسعه نیاز به خوراک داشت که تصویب شد روزانه ۵ هزار بشکه از میعانات گازی در اختیار آن قرار گیرد که  ابلاغ هم  شد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: اخذ مصوبه طرح سیلیکون متال ،شیر خشک بروجرد، شرکت ایمیدرو در الیگودرز، اعتبار برای ساخت زیر ساختهای ده مجتمع شیلاتی ،تامین مصوبه برای توسعه شرکت بوژان خرم آباد، صدور مجوز فروش مجموعه های شیلاتی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساختهای گلخانه ای در لرستان از دیگر مصوبات  استان بود

ابراهیمی  با اشاره به تامین مصوبه برای توسعه شرکت بوژان خرم آباد، صدور مجوز فروش مجموعه های شیلاتی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساختهای گلخانه ای در لرستان گفت:برای احیای ظرفیتها و واحدهای اقتصادی راکد،کارخانه صدر فولادو عظیم خودرو بروجرد و دیگر صنایع مهم استان  پیگیر هستیم