مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، از امروز ۲۳ آبان تا ۲۵ آبان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است.

به گزارش ایلدانیوز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در نشست سه شنبه‌های خبری استان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۹۵ درصد در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

سید سجاد راستخانه با اشاره به ضرورت تأمین یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های در دست ساخت بیان کرد: کتابخانه پلدختر و ۲ فاز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مهمترین طرح‌های نیمه تمام هستند.

وی گفت: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه‌های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید و هم اکنون۸۰۰ هزار عنوان کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: در حال حاضر۵۹ کتابخانه فعال در استان وجود دارد که ۲۰ کتابخانه مشارکتی است، و ۳۹ کتابخانه به صورت نهادی اداره می‌شود که از این تعداد ۸ کتابخانه نهادی در روستا‌ها هستند.

راستخانه گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد به همت دولت سیزدهم در مدار بهره برداری قرار گرفت که ۲۲ خدمت به تفکیک خواهران و برادران در این مجموعه انجام می‌شود و جزو پنج کتابخانه برتر کشور می‌باشد که ۱۲۰ میلیارد ریال برای خریداری تجهیزات آن هزینه شد.

وی افزود: به مناسبت هفته کتاب از امروز به مدت سه روز با طرح عضویت رایگان میزبان مردم هستیم و شهروندان می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات مورد نظر استفاده کنند.

به گفته وی ۳۸ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های لرستان هستند و ماهانه ۲۸ هزار نسخه به صورت امانت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۲۳۰ برنامه فرهنگی، شهرستانی و استانی در هفته کتاب لرستان برگزار می‌شود که زنگ دانایی، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی ویژه روشندلان و نقد کتاب برخی از اقدامات مهم این هفته است.