سرپرست اداره کل پزشکی قانونی لرستان گفت: هفت هزار و ۸۵۰ مورد معاینه نیمه نخست امسال به دلیل نزاع در این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلدانیوز، محمدرضا فارسی نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۶۷۶ نفر مرد و ۲ هزار ۱۷۴ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی لرستان در نیمه نخست سال گذشته ۹ هزار و ۱۰۱ نفر بود که از این تعداد ۶ هزار و ۵۷۵ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۲۶ نفر زن ثبت شده است.

وی گفت: صدمات و جراحات ایجاد شده در مصدومان به طور معمول تا چند روز بعد از نزاع همچنان باقی است و نیازی به فوریت در معاینه آنها وجود ندارد بنابراین باید از جابجا کردن مصدومانی که خطر خونریزی و ایجاد عفونت زخم دارند خودداری شود.

فارسی نژاد افزود: انجام اقدامات درمانی و ترمیم جراحت باعث تضییع حق مصدوم نمی شود و پزشکی قانونی با اخذ مستندات درمانی نوع صدمات را تعیین و به مرجع قضایی یا انتظامی اعلام می کند.

وی تاکید کرد: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تاثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی نخواهد داشت بلکه معاینه دقیق تر جراحت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی است گفت: نظریه کارشناسی پزشکی قانونی برای بهره برداری مراجع قضایی صادر می شود، لذا اعلام مندرجات آن به ارباب رجوع ممنوع است و مرجع قضایی، در صورت صلاحدید آن را در اختیار آنها قرار می دهد.