استاندار لرستان از کاهش نرخ تورم در این استان خبر داد.

به گزارش ایلدانیوز،  فرهاد زیویار در جلسه مهار تورم لرستان، اظهار داشت: بر اساس کاهش روند نرخ تورم استان ظرف هشت ماه اخیر ۷.۵ درصد کاهش داشته که در نتیجه آن رتبه استان چهار پله بهبود پیدا کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه استان همچنان قابل‌قبول نبوده و در راستای چشم‌انداز موردنظر قرار ندارد، اظهار کرد: علی‌رغم این که همچنان جزو استان‌های بالای جدول تورم هستیم؛ اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می‌شوند؛ اما در عمده اقلام اساسی کشور که کاملاً شامل نرخ‌گذاری ملی نمی‌شوند باید برنامه‌ریزی و نظارت و پایش بیش‌تر باشد.

زیویار، تأکید کرد: در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می‌بایست با رصد لازم و به‌صورت هفتگی جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارائه شود.

استاندار لرستان، گفت: ادارات کل صمت، جهاد کشاورزی، شرکت‌های آبفا، توزیع برق، گاز و نفت، تعزیرات، راهداری و راه و شهرسازی عمده‌ترین دستگاه‌هایی هستند که باید در جلسات با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پایش قیمت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

زیویار، تأکید کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده باتوجه‌به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.