مدیر ستاد دیه لرستان از آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در این استان خبر داد.

به گزارش ایلدا نیوز، توکل شاکرمی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سال جاری تعداد ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد به همت خیرین و ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

شاکرمی گفت: از تعداد مذکور ۲۴ نفر بدهکار مالی در جرایم غیر کلاهبرداری و ۱۶ مورد بدهکار مهریه و نفقه بوده‌اند که از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: مبلغ جمع‌آوری شده توسط خیرین بابت آزادی این افراد ۱۳ میلیارد ریال بوده که به صورت واریز مبالغ ریز و درشت توسط خیرین در این مدت به حساب ستاد دیه انجام شده و به صورت بلاعوض بابت آزادی این ۴۰ نفر منظور شده است.

شاکرمی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیک اندیشان هم استانی، اظهار داشت: همواره منتظر دست یاری و همت این عزیزان هستیم چرا که فعالیت‌های ستاد دیه طی سال بابت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد همواره ادامه دارد.

مدیر ستاد دیه استان لرستان بیان کرد: علاوه بر مبلغ جمع آوری شده توسط خیرین که باعث آزادی این تعداد از زندانیان شده است باید از بخشش و گذشت رضایتمندانه شکات هم استانی هم تقدیر و تشکر کرد چون که با رایزنی انجام شده با این عزیزان بیش از ۵ میلیارد تومان از کل بدهی این ۴۰ نفر از طریق گذشت و مصالحه تأمین شده است.